Voor de verandering maar weer een slechte chemo-dag

30-10-2017

Zooooo..... rond 21:00 was ik weer thuis van alweer een tegenvallende chemokuur. Allereerst ging wederom het infuus plaatsen door de verpleegster op de afdeling niet, dus dan maar weer in het rolstoeltje naar de afdeling anesthesie waar men het infuus plaatste. Toen begonnen we met de kuur, de eerste zakken medicijnen gingen zoals gewoonlijk goed, dit zijn de medicijnen waar mensen normaal weleens ziek van worden of op reageren, nou ik dus niet. Toen kwamen we bij de tweede van de chemokuur , dit is de kuur waar normaal niemand ziek van wordt, nou ik dus wel, ook deze keer weer. Misselijkheid, jeuk, rode vlekken all over, buikkrampen enzovoort. Op normale snelheid toedienen duurt ca. een uur en een kwartier, dat werkt dus niet, dus eerst met een zak medicijnen de allergische reactie wegwerken, duurt weer een extra 45 minuten. Dan op halve snelheid proberen, nee hoor, na 20 minuten weer een allergische reactie, dus weer zak medicijnen aan t infuus en weer 45 minuten verloren. Dan de snelheid op een kwart van de normale snelheid, ja hoor, dat ging goed, alleen gaat het nu van een uur en een kwartier naar een tijdsduur van 5 uur. Gelukkig wordt je er best suf en slaperig van dus heb regelmatig mijn ogen dicht gehad. Maar wederom wel weer van s'morgens 9:15 tot s'avonds 20:00 uur in het ziekenhuis geweest voor een kuurtje wat normaal ca. 5,5 - 6 uur duurt. Nog een nadelig puntje was dat mijn eigen oncoloog nog een paar dagen op vakantie was en we niet mijn onzekerheid konden wegnemen die zijn vervanger vorige week veroorzaakt heeft. Deze vertelde de uitslag van de CT-scan en kwam met nieuwe feiten die ik nog nooit gehoord had en waar ik best van schrok. Gaat t nu goed met me of niet zo goed zoals we altijd dachten, hier wilde ik antwoord op van mijn eigen oncoloog. Helaas moet dat nog even wachten pfffffff. En om dit gevoel nog te verergeren ging het vanmorgen op de kamer tegenover de kamer waar ik lag niet zo goed, werd een scherm voor deur geplaatst, allemaal huilende mensen in en uit, dat wilde ik juist niet horen en zien brrrrrrrrr, er kwamen al allerlei vervelende gedachten over mezelf en de komende toekomst van mij voorbij. Al met al was het mijn dagje wel weer. Maar we doen het allemaal voor iets goeds denk ik dan maar. Aan de ene kant hoop ik dat ik dit nog lang mag meemaken, want dat wil zeggen dat ik hier dan nog lang mag zijn. Nu inmiddels al lekker in mijn huispakkie languit op de bank. Dat was mijn dagje weer zo'n beetje. Nu weer een ruime anderhalve week dat alles smerig en smaakloos smaakt, brrrrrrr. En hopen dat de zenuwpijn ook een beetje achterwege blijft maar ik ben er bang voor. Dit was het wel weer zo'n beetje voor vandaag en tevens de verwachtingen van de komende tijd !!!!!

© 2017 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin