Slechte uitslag CT-scan

31-05-2018

Een minder leuke update........

Waar we al ruim een jaar bang voor waren is dan toch uitgekomen.  Op een gegeven moment zou de chemo geen effect meer hebben op de uitzaaiingen en dan zouden we met de chemo moeten stoppen, deze tijd is helaas aangebroken.  Op donderdag 24 mei hebben we de uitslag gekregen van de eerder op 22 mei genomen CT-scan, wat mijn gevoel in mijn lichaam mij al enige tijd aangaf werd bevestigd, de chemo deed zijn werk niet meer dus zijn we met deze chemo moeten stoppen.  Omdat de chemo niet meer werkte zijn er fors wat uitzaaiingen bij gekomen en lijkt nu het echte aftellen al te zijn begonnen. We wisten dat het er ooit aan zat te komen maar je hoopt het steeds te kunnen uitstellen.  Ik voelde het eigenlijk zelf in mijn lichaam al een beetje aankomen en vorige week donderdag werd mijn gevoel dus helaas bevestigd.  Het ergste vindt ik de tumor die ze hebben gevonden IN mijn hart, dat hebben ze hier nog nooit eerder meegemaakt dus die baart me best wel zorgen.  De andere uitzaaiingen die er inmiddels bij gekomen zijn, 2 op mijn buik, diverse op mijn spieren, een paar uitwendige op mijn rug en nog op een paar andere plaatsen, maar die lopen wat mij betreft gewoon mee, heb er wel wat pijn van, maar die uitzaaiing in mijn hart baart me wel de meeste zorgen, die heb je er maar één en die mag niet stoppen.  Ik merk dit ook aan de inspanning, lange afstanden lopen en traplopen gaat al bijna niet meer dus inmiddels ook een wandelstok, rolstoel en een scootmobiel aangeschaft zodat ik toch mobiel ben en nog ergens naartoe kan met mijn lieve vrouw.  Het blijft alleen nog moeilijk om me hierin op straat te vertonen, moet er nog erg aan wennen en zeker ook accepteren dat het niet anders is.  Ook zijn we begonnen met een nieuwe vorm van chemo, ik krijg nu zowel via infuus als chemo-pillen, wat de oncoloog als een kleine laatste redmiddel ziet om misschien toch nog wat meer tijd te kunnen krijgen omdat nu de echte eindstrijd als t ware begonnen is.  Ik voel mezelf ook steeds zwakker worden.  Maar zolang het nog enigszins gaat wil ik sowieso samen mijn vrouw, familie en goede vrienden nog wel een paar keer genieten in Nederland op een mooi vakantiepark. De geboekte buitenlandreizen hebben we al noodgedwongen geannuleerd, maar in Nederland heb je ook mooie parken waar we kunnen genieten.  De gedachte dat het echte aftellen nu is begonnen maakt t wel weer moeilijker voor ons maar zoals ik eerder al aangaf gaan mijn vrouw en ik sowieso, mits ik me goed voel, proberen nog zoveel mogelijk te genieten van elkaar en zo ook van onze familie en vrienden !!!!                                                                                                             4 Juni vertrekken we met ons bijna gehele team

"you never wo(l)k alone" 

naar de Alpe d'HuZes waar we heel veel zin in hebben met het complete team !!!

Want opgeven is NOG steeds geen optie !!!

© 2017 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin