Eindelijk onze geplande vakantie naar Gran Canaria.

31-05-2018

Na alle ellende en slechte berichten van de afgelopen weken was het 13 mei dan zo ver en gingen we lekker op vakantie naar Gran Canaria.  Vol goede moed vertrokken we richting de zon.  Na een vlucht van ruim 4 uur kwamen we rond 20:00 uur op het Canarische eiland aan.  om ca. 21:50 uur arriveerde we in ons hotel in Playa del Ingles. De plannen waren om ter plaatse een scootmobiel te huren zodat ik me makkelijk kon verplaatsen, dit werd uiteindelijk een rolstoel.  Moe plofte we op onze kamer neer en na een verfrissend bad begonnen we aan de eerste nacht.  De volgende ochtend wakker wordend gingen we naar het zeer uitgebreide en goed uitziende ontbijt en waren de verwachtingen die ik had niet zoals ik had verwacht.  In zo'n drukke zaal met veel mensen voelde ik me heel erg ongemakkelijk en kreeg weinig door mijn keel, het gevoel dat iedereen MIJ aanstaarde overheerste heel erg.  Dit gevoel zette zich helaas de hele vakantie door bij zowel het ontbijt, lunch en diner. Ook was ik (waarschijnlijk door al die spanning) telkens NA het eten zo'n 1,5 - 2 uur misselijk en lag ik met verhoging op bed.  Maar tussen al die problemen door hebben we toch ook nog wel kunnen genieten, lekker op bedje bij het prachtige zwembad, met de rolstoel even naar het strand/boulevard en een dagje shoppen in het groot shoppingplaza Yumbo.  Drie dagen voor vertrek voelde ik me redelijk goed en daarom wilde ik op de voorlaatste dag nog een excursie maken om met een boot de zee op te gaan om naar dolfijnen te gaan kijken, normaal ben ik heel sceptisch hierover en zul je zien dat je geen dolfijn ziet, maar het tegendeel was waar, na zo'n 45-60 minuten varen zagen we een dolfijn en binnen no time krioelde het van de dolfijnen rond de boot (nooit verwacht), Het is echt heel erg bijzonder om die beesten in het wild te zien en te zien hoe ze zich naast de boot zo uitsloven voor ons.  Het werd een zeer emotionele ervaring om te zien omdat we dit nog mee mochten maken (paar traantjes weggepinkt) en wat we niet verwacht hadden toch is uitgekomen, het blijven bijzondere beesten en ze zeggen dat ze worden aangetrokken door bijzondere mensen, misschien zijn wij dan toch bijzonder. :-)   We hebben weer vele foto's gemaakt en weer een leuke herinnering erbij.  Dan is het weer zo ver dat we terug moeten, op de heenreis hadden we stoelen kunnen reserveren bij een nooduitgang zodat ik meer beenruimte had, helaas waren deze bij het reserveren op de terugweg allemaal al bezet dus zaten we ergens tussenin, dit bleek later een HEL te zijn voor mij, kon benen niet kwijt en had veel pijn, dit waren hele zware uren voor mij, maar dat heb ik de dagen na terugkomst ook wel gemerkt. Om 4:00 arriveerde we thuis en konden we na een eigenlijk voor mij TE lange dag eindelijk ons bedje in.  Maar al met al was het toch een leuke memorabele vakantie met wat ups and downs maar ook een superervaring !!!!!

© 2017 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin