Controle en uitslag bij de Oncoloog.

09-02-2018

Gisteren weer de maandelijkse controle gehad in het ziekenhuis.  Eerst bloed geprikt, daarna hebben we lekker gegeten in het ziekenhuis restaurant. Dit omdat er tussen het bloed prikken en de afspraak bij de oncoloog ongeveer één uur of anderhalf uur moet zitten, zodat hij de uitslag van het bloed binnen heeft.  Na het eten hebben we ook wat rondgelopen en rondgevraagd waar we moesten zijn voor iemand die iets kon vertellen over mijn Port-a-Cath.         Ik had namelijk een hele hoop papieren, kaartjes en stickers toegestuurd gekregen wat bij de Port-a-Cath hoorde, maar waar ik niet van snapte waar dit allemaal voor diende.  Om 14:30 uur zouden we dan eindelijk de afspraak bij de oncoloog hebben, wat natuurlijk weer uitliep en uiteindelijk werden we om 15:00 uur geroepen in de wachtruimte. Eenmaal binnen zag hij er vrolijk uit, althans vrolijker dan de laatste keer dat we hem zagen.  Hij had deze keer eigenlijk niks negatiefs te melden, nou ja niks........!!  We zullen sowieso elke keer als we hem spreken aan de bizarre toekomst herinnerd worden. Maar goed, de leverfunctie was iets verbeterd vergeleken met de vorige keer, het bloed was ook redelijk goed, dit kwam waarschijnlijk ook omdat ik 2 weken geleden een bloedtransfusie heb gehad.  Volgende week maandag krijgen we eerst weer een chemo-cocktailtje en die dag wordt er ook nog een keer bloed afgenomen en bloed besteld voor weer een bloedtransfusie later die week. Dus volgende week woensdag krijg ik dan die bloedtransfusie waardoor ik waarschijnlijk weer van op zal knappen, wat de vorige keer ook het geval was.  Het volgende klinkt misschien een beetje raar en negatief, althans wij vonden het raar om te horen, maar wat betreft de PET-scan het volgende: zolang ik me goed voel en niks bijzonders voel in mijn lijf, wil hij (NA zijn uitleg aangehoord te hebben en in overleg met ons) voorlopig GEEN PET-scan laten maken. Want, zegt hij; stel dat er iets te zien is op de PET-scan, willen we dat dan weten ? Want in dit stadium kunnen ze eigenlijk niks meer voor me betekenen als wat ze tot nu toe al gedaan hebben waren zijn woorden. Daarmee bedoelde hij de chemo (die ik vooralsnog zo lang mogelijk hoop te krijgen en omdat deze goed aanslaat op de 3 uitzaaiingen) en de bestraling waarmee we de laatst ontdekte tumor behandeld hebben, want naast deze 2 behandelingen is er niks meer wat ze dan nog zouden kunnen doen voor me. En van een PET-scan wordt je ook niet echt vrolijk, mede door die radioactieve vloeistof die ze eerst door je aderen jagen voordat je die uiteindelijke scan krijgt, en dan ook nog eens 30 minuten stil liggen tijdens de PET-scan in een niet zo'n comfortabele houding. Maar omdat ik nu NA de bestraling niks meer voel van die nieuwe tumor had de oncoloog wel goede hoop dat de bestraling goed geholpen heeft. Dit was na het wat rare verhaal toch wel weer positief om hem dat te horen zeggen.                                                                                                              

Dus nu is t eigenlijk hopen en afwachten dat ik me goed blijf voelen.

© 2017 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin